تغذیه ، ورزش ، سلامتی

بهترین و پرکاربردترین مقاله های ورزشی

تغذیه ، ورزش ، سلامتی

بهترین و پرکاربردترین مقاله های ورزشی

انسان برای بهتر زیستن نیازمند بدنی سالم است . سلامتی جسم جز با تغذیه مناسب و ورزش بدست نمی آید . ما در این وبلاگ قصد جمع آوری و انتشار مقاله هایی جدید و موثر در زمینه ورزشی داریم .

پیوندها

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کسانی که فعالیت بدنی کمی دارند و کم راه میروند کاهش تراکم استخوان پیدا میکنند. خانم ها بخصوص باید تاکید بیشتری از آقایان به سلامت استخوان های خود داشته باشند. آنها باید سعی کنند بخصوص در دوران جوانی و میانسالی استخوان های قوی برای بدن خود بسازند چون در سنین بعد از یائسگی بیش از مردان در معرض از دست دادن تراکم استخوان هایشان قرار خواهند گرفت.


پوکی استخوان در همه افراد مسن بوجود میاید. این روند در خانم ها در سنین بعد از 50 سال شدت بیشتری میگیرد ولی اگر وقتی جوان هستید عادت به ورزش پیدا کنید و فعالیت بدنی خود را در سنین بالا هم ادامه دهید سرعت پیشرفت پوکی استخوان را کاهش خواهید داد. گرچه اندازه و تراکم استخوان در هر فرد تابع ژنتیک اوست ولی بدست آوردن اندازه و تراکم حداکثر، نیازمند انجام فعالیت بدنی و ورزشی است.

 

  • باران بهاری
  • ۰
  • ۰

 اجازه ندهید اشتباهات شما، جلسات تمرین دوچرخه ثابت تان را کم اثرتر کنند. این اشتباهات را که توسط مربی دوچرخه ثابت شرح داده می شود، اصلاح کنید.

 

۱- شما سر ساعت به کلاس می رسید؟


مشکل این است که این کار باعث می شود برای راه اندازی دوچرخه تان و تست کردن تنظیمات آن قبل از شروع کلاس، تقریبا هیچ زمانی نداشته باشید.

 

برای رفع این مشکل، حداقل ۵ دقیقه زودتر به کلاس برسید. به این ترتیب، وقت کافی دارید تا یک مربی را صدا زده و در مورد دستگیره های بسیار سفت از او کمک بگیرید و یا اگر در مورد تنظیمات مطمئن نیستید، از او بخواهید یک نگاه سریع به آن بیندازد. حتی اگر شما یک حرفه ای هستید، با این کار مجبور نخواهید بود در زمان پخش اولین آهنگ تمرین، به خاطر تنظیم مجدد دوچرخه، ناشیانه تمرین کنید.

 

  • باران بهاری
  • ۰
  • ۰

 چند کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده اید و حالا دنبال پیدا کردن یک راه حل ورزشی برای خلاص شدن از شر این چاقی هستید؟ مدت هاست از اضافه وزن موضعی در ناحیه شکم و پهلو رنج می برید و می خواهید با افرایش فعالیت بدنی تان اندامی متناسب داشته باشید؟ شاید هم وقتی روی ترازو می روید از وزنتان راضی هستید یا وقتی جلو  آینه قرار می گیرید، با تصویر خودتان مشکلی ندارید ولی می خواهید ورزش کنید تا جلوی اضافه وزن را در آینده بگیرید؟

 

در این شرایط سراغ چه نوع ورزشی می روید؟ شاید تا چند سال پیش فقط ایروبیک و بدن سازی بهترین ورزش های تناسب اندام به شمار می آمدند، ولی امروزه انواع و اقسام کلاس های ورزشی از زومبا گرفته تا تی آر ایکس و یوگا و... در باشگاه ها برگزار می شود و حالا سوال اینجاست که کدامیک از این ورزش ها زودتر می تواند شما را به هدفتان برساند و اندامی مناسب برایتان بسازد؟

  • باران بهاری
  • ۰
  • ۰

این روزها تب باشگاه فراگیر شده است. اگر چه ورزش کردن، سلامتی و تناسب اندام را به همراه دارد اما اگر شیوه درست آن را ندانیم، ممکن است به بدن خود آسیب بزنیم.

 

اگر می خواهید به هر دلیلی، از چربی سوزی گرفته تا عضله سازی، ورزش کنید، به نکاتی که در اینجا برایتان آورده ایم نگاهی بیاندازید. آنچه در اینجا بیان شده، باورهای اشتباهی است که اکثر ورزشکاران بدان معتقدند. پس هنگام ورزش دور آنها را خط بکشید.

 

  • باران بهاری
  • ۰
  • ۰

بطور کلی اگر انجام تمرینات ورزشی فردی بیشتر از 30 دقیقه باشد مطمئنا باید مایعات حین ورزش بنوشد، اما با توجه به تنوع رو به رشد انواع و اقسام نوشیدنی‌های ورزشی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا، انتخاب گزینه درست برای اکثر ورزشکاران کمی مشکل شده است. اگر تصمیم دارید برای مدت زمان بیش از 60 دقیقه ورزش کنید باید کربوهیدرات اضافی به بدن خود برسانید، اما بهتر است کربوهیدرات به شکل جامد باشد یا مایع؟ میزان آن چقدر باشد و چه موقع مصرف شود؟ در این مقاله سعی شده به سوالاتی از این قبیل پاسخ داده شود.

چرا حین ورزش کردن باید مایعات نوشید؟


اگر آب از دست رفته بدن بر اثر تعریق را نتوانیم با نوشیدن مقادیری آب و مایعات تا حدی جبران کنیم منجر به افزایش درجه حرارت بدن شده و در نتیجه فشار وارده بر سیستم قلبی- عروقی افزایش می‌یابد، زیرا قلب مجبور می‌شود بیشتر و تندتر از حد معمول کار کند، غلظت خون زیاد شده و قلب باید تندتر از همیشه کار کرده و در نتیجه ضربان قلب افزایش می‌یابد. اگر تعریق سبب از بین رفتن 2 درصد از وزن بدن ‌شود، منجر به کاهش 10 تا 20 درصدی کارآیی بدن حین ورزش کردن می‌شود. زمانی که بدن بر اثر تعریق دچار کم‌آبی می‌شود ورزش کردن سخت‌تر می‌شود و از آنجایی که توان و طاقت فرد کاهش می‌یابد فرد خیلی زود دچار خستگی شده و ادامه ورزش برای او سخت می‌گردد. در موارد شدیدتر نیز منجر به بروز حالت تهوع و بی‌حالی ناشی از بالا رفتن درجه حرارت بدن و گرمای زیاد می‌شود. برخی می‌گویند می‌توان بدن را عادت داد به اینکه ورزش کند بدون اینکه آب بیشتری بنوشد، زیرا در این صورت بدن، خود را با کم آبی وفق می‌دهد؛ این یک باور غلط و اشتباه می‌باشد، زیرا در این صورت خطر بروز مشکلاتی برای سلامت افراد ورزشکار افزایش می‌یابد و نباید از این مسئله غافل شد. 

  • باران بهاری