تغذیه ، ورزش ، سلامتی

بهترین و پرکاربردترین مقاله های ورزشی

تغذیه ، ورزش ، سلامتی

بهترین و پرکاربردترین مقاله های ورزشی

انسان برای بهتر زیستن نیازمند بدنی سالم است . سلامتی جسم جز با تغذیه مناسب و ورزش بدست نمی آید . ما در این وبلاگ قصد جمع آوری و انتشار مقاله هایی جدید و موثر در زمینه ورزشی داریم .

پیوندها

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بستگی دارد شما بخواهید وزن کم کنید، توا‌‌ن‌تان را افزایش دهید و یا به زیبایی اندام دست پیدا کنید. قبل از اینکه تصمیم به شروع فعالیت ورزشی بگیرید، باید بدانید هدف‌تان چیست، سپس میزان و نوع ورزش را انتخاب کنید. به طور کلی اگر صرفاً می‌خواهید برای سلامتی ورزش کنید، یک تمرین نیم ساعته روزانه برای شما کافی است. اما اگر هدف شما اختصاصی باشد و به عنوان مثال در پی افزایش توان استقامتی و یا کاهش وزن باشید، باید تمریناتی با شدت بالاتر در نظر بگیرید. در این مطلب شما را  با راهکارهایی برای مشخص کردن میزان تمرین آشنا خواهد کرد.

  • باران بهاری
  • ۰
  • ۰

وقتی پای کاهش وزن به میان می آید، خیلی ها فکر می کنند ورزش سخت تنها راه خلاص شدن از وزن اضافی است، اما کاهش وزن در اثر ورزش شدیدی که فقط یکی دو بار انجام می شود اتفاق نمی افتد، بلکه فعالیت های بدنی روزمره مهم هستند. به همین علت ورزش هایی مانند پیاده روی روزانه، تاثیرات قابل توجهی بر کاهش وزن و سلامت جسمی دارند. 

 

پیاده روی طوری است که نشان نمی دهد یک ورزش است. ممکن است ساعت ها در طی روز راه بروید، بدون اینکه متوجه شوید چقدر انرژی صرف این کار می کنید. پیاده روی، تمرینی کم فشار است که به عضلات و استخوان ها فشار چندانی وارد نمی کند و برای همین هر کسی می تواند آن را انجام دهد. پیاده روی منظم در مسافت های طولانی می تواند عضلات را تقویت کرده و سلامت قلبی عروقی را بالا ببرد. 

 

  • باران بهاری
  • ۰
  • ۰

 با توجه به تحقیق جدیدی که توسط محققان دانشگاه مک مستر انجام شده است، زمانیکه شما تا نقطه خستگی وزنه بزنید، احتمالا عضله خواهید ساخت؛ حال چه آن وزنه سنگین باشد و چه سبک. برخلاف این باور که تنها وزنه‌های سنگین به شما کمک خواهند کرد که حجیم شوید، محققان دریافته‌اند که بلند کردن وزنه‌های سبک‌تر با تکرار بالا، همان اثرات را روی عضلات شما می‌گذارد.

همه چیز به این مسئله مربوط می‌شود که شما در هر یک از این دو وضعیت، تا چه حدی به خودتان فشار می‌آورید. استوارت فیلیپس، استاد بخش حرکت شناسی در دانشگاه مک مستر و نویسنده ارشد این تحقیق در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: در اینجا، خستگی یک اکولایزر (برابر کننده) مهم است. اگر تا حد خستگی وزنه بزنید، فرقی نمی‌کند که وزنه‌ها سنگین باشند یا سبک.

  • باران بهاری